26 maj 2009

Så nöjd över mig själv

Riktigt nöjd med denna nya blogg.

Idag har jag varit ute i solen HELA dagen. Så himla skönt.
Dryga 29 grader. ÄLSKAR sommaren.
Jag började morgonen med att jobba lite när Olivia sov.
Jag sydde en massa skenskydd till konståkningslägren som jag skall iväg på.
Efter det så passade jag på att sola i 1½-2 timmar.
När sessan sedan vaknade vid 12-tiden var det dags för lunch. Köttfärsås och spagetti. Mums!!
Sedan tog Olivia och jag en promenad i sommarsolen.
Och min stora duktiga tjej (fyller 1 om en vecka) satt stilla i sin vagn hela promenaden.
Jag är så stolt över henne. Dock med en liten muta i form av en skorpa....men det behöver vi ju inte tala om ;o)
När vi kom hem passade vi på att leka en stund i gruset. Olivia ÄLSKAR grus. lasta i och ur olika burkar och lådor.
Sen var det dags för sessan att sova igen.
DÅ passade jag på att börja fixa i ordning i trädgården.
Jag har fått värsta visionen hur jag vill ha det å det kommer bli så himla fint.

Så här ser det ut just nu:


















Som sagt inte så roligt. Ser ganska DÖTT ut måste jag få säga.

Men dessa stenar har jag tvättat av från lera idag.
Imorgon ska dem få bli VITA.
Sen ska jag placera dem i nederkant på den vänstra sluttningen samt i rännan som synes svagt på bilden.
Det kommer bli så himla snyggt.
Och när det sen kommer lite växter också så blir det SUPER.



Imorgon blir projektet att måla alla stenar och fortsätta rensa bort resten av allt ogräs som synes på bilden.
Denna slänt ska INTE vara grön av gräs utan den ska vara full av blommor och brun snygg jord.
Uppdatering kommer på trädgården.




Nu ska jag umgås lite med familjen innan det är dags för sänggång.


Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar